Короткий аналіз урядових рішень, прийнятих на засіданні Уряду України, що покликані сприяти розвитку та вдосконаленню вітчизняної загальної середньої освіти
Зокрема, Уряд своєю постановою № 778 затвердив Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Документ сприятиме забезпеченню потреб держави у навчанні та вихованні підростаючого покоління, подальшої демократизації шкільної освіти шляхом запровадження одинадцятирічного терміну навчання для здобуття повної загальної середньої освіти.
Згідно з положенням, зарахування учнів до всіх класів комунальних шкіл І-ІІІ ступеня здійснюється без проведення конкурсу, а до спеціалізованих шкіл (класів) з поглибленим вивченням окремих предметів, гімназій (гімназій-інтернатів), ліцеїв (ліцеїв-інтернатів), колегіумів (колегіумів-інтернатів) державної та комунальної форми власності – на конкурсній основі в порядку, встановленому МОН.
Навчально-виховний процес у закладі незалежно від його підпорядкування, типу і форми власності здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі типових, затверджених МОН. Заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН. Навчальний рік у закладі будь-якого типу і форми власності починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року при загальній тривалості канікул не менше 30 календарних днів.
Уряд також, своїм розпорядженням № 1720-р, схвалив Концепцію Держаної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року, метою якої є розроблення механізму стійкого інноваційного розвитку зазначеної освіти та його застосування у шкільній практиці. Передбачається, що реалізація програми сприятиме активізації наукових досліджень у галузі математики, фізики, хімії, біології, що у свою чергу призведе до розвитку інноваційної економіки на основі інтеграції освітньої, наукової та виробничої діяльності.
Розпорядженням № 1722-р схвалено Концепцію Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків". Програма, розрахована на 2011-2015 роки, передбачає оновлення змісту, форм і методів викладання навчального предмета "Інформатика", стовідсоткове забезпечення загальноосвітніх закладів сучасними навчальними комп’ютерами, системними і прикладними програмними продуктами, надання всім школам швидкісного доступу до Інтернету, створення системи дистанційного навчання дітей з обмеженими можливостями та дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні.
Постановою № 777 затверджено Положення про освітній округ. Реалізація цієї постанови повинна сприяти правовому врегулюванню діяльності об’єднання "освітній округ", до складу якого можуть входити навчальні заклади, установи культури, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту, що забезпечить координацію зусиль, спрямованих на створення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці ефективної освітньої системи.
Кабінет Міністрів, постановою № 781, врегулював деякі питання забезпечення підручниками та навчальними посібниками студентів вищих навчальних закладів, учнів загальноосвітніх і професійно-технічних та вихованців дошкільних навчальних закладів. Зокрема, постанова передбачає, що Міносвіти разом з Мінфіном при підготовці Держбюджету на 2011 та наступні роки мають бути враховані видатки на виконання бюджетної програми "Видання, придбання, зберігання і доставка підручників та посібників для студентів вищих навчальних закладів, учнів загальноосвітніх та професійно-технічних та вихованців дошкільних закладів".
Постановою № 788 внесено зміни до пункту 4 Порядку здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів, що дозволить забезпечити належний щорічний медичний огляд школярів відповідно до законодавства.
Водночас урядовці розглянули і затвердили постанову № 785 про Державну цільову соціальну програму розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року. Програма розрахована на п’ять років та передбачає удосконалення та розвиток мережі позашкільних навчальних закладів, підвищення рівня навчального, навчально-методичного та науково-методичного забезпечення їх діяльності, вивчення проблемних питань щодо виховання молоді за сучасних соціальних умов, а також поглиблення міжнародного співробітництва з питань позашкільної освіти.
За матеріалами: Освіта.ua
|