Україна має освоїти підходи до шкільного навчання, що ґрунтуються на принципах Міжнародної програми з оцінки освітніх досягнень учнів (PISA)
Про це повідомив віце-прем’єр-міністр України Володимир Семиноженко.
"У сучасному інформаційному суспільстві проблемою є не кількість інформації, а якість її засвоєння – розуміння, систематизація та використання у різних життєвих ситуаціях. Українська середня школа майже не розвиває подібних навичок – переважним чином вона все ще націлена на просте запам’ятовування та відтворення матеріалу підручників. У підсумку українські школярі, навіть маючи глибокі теоретичні пізнання, виявляються неконкурентоспроможними у порівнянні з їхніми японськими, корейськими чи фінськими однолітками", - зазначив В.Семиноженко.
Віце-прем’єр-міністр вважає за доцільне участь України у порівняльному дослідженні функціональної грамотності п’ятнадцятирічних школярів, ініційованому Організацією з економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Проте, як наголосив Володимир Семиноженко, участь у дослідженні не є самоціллю, важливо взяти на озброєння ті підходи до шкільного навчання, на які орієнтована PISA. Насамперед це – формування компетенції, розвиток критичного мислення, стимулювання безперервної самоосвіти.
На думку віце-прем’єр-міністра, застосування в шкільних програмах цих підходів може стати першим кроком до формування в українському суспільстві нової ідеології освіти. "Навчання – це спосіб життя, воно не закінчується за стінами школи або університету", - так віце-прем’єр-міністр стисло сформулював сутність нового підходу.
За матеріалами: Освіта.ua
|