Політизація історії України призводить до зниження довіри учнів до відповідного шкільного предмету
Такі результати дослідження громадської думки "Зміст підручників з історії України та всесвітньої історії: ставлення та очікування учнів та батьків в контексті професійної оцінки вчителів", оприлюднені сьогодні в Києві, повідомляє Радіо Свобода.
Як заявила керівник експертної ради Європейської дослідницької асоціації Світлана Горна, дослідження засвідчило, що "як учні, так і їхні батьки вважають політизацію історії неприпустимою". "Більшість учасників погоджувалися на тому, що не можна змінювати історію залежно від того чи іншого політичного періоду", – зазначила вона.
Заступник директора дослідницької агенції InMind Олена Попова наголосила на тому, що через політизацію історії "втрачається довіра учнів та батьків до підручників з історії України та предмету в цілому".
Дослідження також засвідчило моноетнічність змісту підручників з історії України. "Проблема етнічної толерантності потребує вирішення, адже учні фактично вивчають історію винятково українського етносу, при цьому часто навіть не розуміючи, звідки на території України взялися представники інших етнічних груп", – додав заввідділом новітньої історії та політики Інституту історії України НАНУ.
Серед питань до обговорення у процесі дослідження – також висвітлення культури у підручниках з історії України та всесвітньої історії та проблеми гендерної рівності.
Дослідження проводилось у східних та західних областях України, а також у Києві у вересні-жовтні 2010 року Європейською дослідницькою організацією за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".
Експерти провели 9 фокус-групових дискусій з учнями 7-11 класів загальноосвітніх шкіл та гімназій і їхніми батьками, а також 10 експертних інтерв’ю з вчителями-методистами – викладачами історії і представниками освітніх установ та неурядових організацій.
За матеріалами: Освіта.ua
|