"Якісну освіту потрібно підтримувати, а не руйнувати" – заклик Українського католицького університету до міністра освіти Дмитра Табачника
Українські освітяни продовжують сперечатися через законопроект "Про вищу освіту", який пропонує профільне міністерство. Український католицький університет сьогодні виступив на підтримку Києво-Могилянській академії, яка гостро розкритикувала пропозиції влади у сфері вищої освіти.
Український католицький університет (УКУ) у своєму зверненні, підписаному ректором отцем Борисом Ґудзяком, висловив стурбованість щодо конфлікту "Києво-Могилянської академії" (НаУКМА) та Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.
УКУ вважає, що головна причина – це радикально відмінне бачення завдань вищої освіти в Україні з боку університету і міністерства. Мова йде про дискусії довкола законопроекту "Про вищу освіту". Києво-Могилянська академія минулого тижня у відкритому листі до керівників держави попередила про негативні наслідки у разі ухвалення такого документа.
На думку критиків законопроекту, студенти не зможуть навчатися за сучасною європейською системою вільного творчого навчання, а вищі навчальні заклади розвиватимуться не за ринковими принципами, а продовжать існувати за принципом утримання.
Законопроект також повертає вступні іспити. Відтак студенти вступатимуть за результатами тестування, середнього бала атестата та бала, який ставить ВНЗ.
Український католицький університет солідарний із Києво-Могилянською академією і зазначає, що у новій редакції закону "Про вищу освіту" вектор реформ спрямований назад, у часи надмірного централізованого адміністрування, це є ще "одне свідчення згортання здобутків української демократії на освітньому полі, яке призводить до самоізоляції України в міжнародному академічному контексті".
Віце-ректор УКУ Мирослав Маринович у коментарі зауважив, що для Католицького університету важливо донести до міністерства цю думку.
"Те, що краще в освіті потрібно підтримувати, а не руйнувати, те, що довело свою ефективність, треба йому сприяти, розвивати, поширювати досвід, а не пригнічувати. Це наш головний месидж", – каже Мирослав Маринович.
Він припустив, що чимало університетів поділяють критику щодо законопроекту "Про вищу освіту", але залежність кожного ректора від міністерства "по всіх параметрах буття" заважає їм висловити свою думку. А цей страх і узалежненість – це ще один знак, що ситуацію в освіті потрібно докорінно змінювати, зазначає один із керівників Українського католицького університету.
Тим часом у Міносвіти подібні заяви називають "безпідставними". Прес-служба міністерства наголошує, що в Україні працюють над проектом закону "Про вищу освіту" 2008 року і на чергову редакцію документа вже надійшла понад тисяча пропозицій науково-педагогічної громадськості.
Від Києво-Могилянки ж надходили лише "безпідставні зауваження та критика, але жодних конструктивних пропозицій", заявляють у відомстві Дмитра Табачника.
Раніше міністр освіти зазначав, що нова редакція закону підготовлена з метою приведення законодавства до вимог Болонського процесу, до якого Україна приєдналася у 2005 році, та створення сприятливіших умов для отримання вищої освіти українськими громадянами.
За матеріалами: Радио свобода
|